CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

الاثنين، 21 يوليو 2008

بحبك اوي يااهلي( اووووووه اهلاوي)


طبعا مش هينفع اني اقول يعني ايه الاهلي ولا اشكر فيه لحاجتين
اول حاجه:لمراعاه شعور اي شخص زملكاوي هيدخل المدونه .(ده لو لسه فيه اساسا حد زملكاوي يعني ).ههههههههههه.
تاني حاجه:ان الاهلي فعلا فريق معروف مزاياه كويس ومعروف كمان انه فريق مش بيقف علي حد ولا بيحتاج للعيبه الكبار عشان يكسب .(يعني بمعني اصح لو بلاعب واحد هيكسب برده).

بجد مش قادره سامحوني يازملكاويه مش هقدرلازم اقول يعني ايه اهلي واتكلم عنه كمان سامحوووووني بجد.

انتوا عارفين اننا كلنا مصر يعني اهلي كسب زمالك كسب كلنا مصر.
بالنسبه بقا لأي واحد زملكاوي يقول ان الأهلي بيكسب بالحظ عايزه بس افهمك حاجه :ان الكوره عمرها ماكان فيها حظ.
دايما بتتوقف المباراه علي حاجتين .اول حاجه:اداء الفريق(مش معني كده اني بقلل من قدرات الزمالك او من حسن اداءه بالعكس الزمالك امبارح نقدر نقول كمان اداءه كان احسن من الاهلي).
تاني حاجه :الخبره (الاهلي فريق من 100 سنه عايزينه يتغلب بسهوله كده انتوا بتهزروا).
تصدقوا نسيت ان في حاجه كمان ههههههه:ان الكوره مش فيها حظ كلمه اي كروي او مذيع رياضي بيقولها ان الكوره مش فيها حظ لكن فيها:توفيق وعدم توفيق وبعدين كله قدر ومكتوب عند ربنا الكوره مره ليك ومره ليا مش علي طول ليا انا .
انا اه اهلاويه جداااااااااا ومش بطيق كلمه علي الاهلي وبالرغم من كده بحترم الزمالك جداااااا وبحب لعبه وكمان بتفرج علي المتشه بتاعته بس كله كوم وماتش تليفونات بني سويف فاكرينه؟ كوم تاني ههههههههه(بصراحه ماكنش ماتش ده كان كتب كتاب )ههههههههه.
عندي حق ولا لاء؟
كمان في حاجه نفسي اي اهلاوي او اي زملكاوي يعملها انا عن نفسي دايما بعملها عارفين ايه هي؟
بصوا:احترم فريق زميلك عشان زميلك يحترم فريقك طبعا هتقولولي ازاي يعني؟

هقولكوا:لو انت اهلاوي (لما تكون قاعد مع واحد زملكاوي ماتستفزهوش وماتتكلمش عن الزمالك وحش )لانه ساعتها لو غلط في فريقك انت كمان مش هيكون غلطان .
ولو زملكاوي (برده ماتغلطش في الاهلي مع انكوا اساسا علي طول بتغلطوا حتي لو ماحدش غلط بس احنا عارفين السبب وانا بالذات عذراكوا).
يعني بمعني ادق واوضح كلنا نحترم بعض وكلنا نعرف يعني ايه اهلي ويعني ايه زمالك :الاتنين انديه كبيره مش هيودي ولا هيجيب انك تغلط فيهم .
لكن الكلمه الحلوه صدقه يعني مش هتخسروا حاجه.
عموما انا اهلاويه وبحب الزمالك وبحترمه شفته بقا فيها ايه لما كلنا نبقا كده مش الهبل اللي بيحصل ده والله امبارح عندنا في الشارع بعد الماتش لقيت شباب ماشيين يشتموا الزمالك ده طبعا جهل وقله ادب( سوري يعني).
يعني ماهو كان ممكن الزمالك يكسب وكنا احنا اللي هنتشتم عادي جدا كنتوا هتعملوا ايه بقا ؟
انا عن نفسي كان ممكن ارش عليهم شويه جاز و10 اعواد كبريت هههههههههههههه.
لأني بجد مش بطيق كلمه علي الأهلي وعشان كده بحترم الزملكاويه عشان هما كمان يحترمونا.
بس دلوقتي بجد انا اللي هبله لأني كاتبه بحبك اوي يااهلي يعني المفروض الكتابه تكون عن الأهلي بس صح؟
لا انا بحب الاتنين الاهلي والزمالك كمان .
وعايزه اقول لأي واحد زملكاوي انه مايزعلش فريقك مأثرش واداءه كان جميل اوي امبارح بجد يمكن احسن مننا كمان .
انصحك نصيحه انا عن نفسي بعملها واقولها .
الاهلي مهما خسر ومهما نزل مستواه في المباريات والمشاركات .اسمه اهلي وانتوا كلكم عارفين يعني ايه اهلي انا ماتكلمتش عليه لأن كلكم عارفين يعني ايه بجد اهلي.
وطبعا (الاهلي اهلي) وفريق مالوش حل وبحبه اوي بجد وانا علي فكره ماتكلمتش عنه اهو عشان ماحدش يزعل ويقول تحيز وتعصب والكلام الفاضي ده كله (انا مش كده). يعني اي زملكاوي يعرف حجم الفريق بتاعه ويقول برده( الزمالك زمالك مهما خسر اسمه زمالك وفريق ليه تاريخ وانجازات ماحدش يقدر ينكرها)ولا انتوا ايه رأيكوا يازملكاويه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نفسي في حاجه اخيره بقا :ان كلنا نبقا يد واحده الاهلاوي اخو الزملكاوي بلاش الشتايم دي .
حاجه طبعا معروفه وطبيعيه ان كل واحد يزعل لما فريقه يخسر ويقول والله منا متابعه تاني والهبل ده.
نقف جمب فريقنا حتي لو اتلغي من الفرق كلها ومابقاش يلعب وطبعا عمرها ماهتحصل ههههههههههه.انا بديكوا مثل بس .
نحترم بعض ونعرف ان كلنا مصر فيها ايه يعني مش بتشوفوا في كأس الامم الأفريقيه بنبقا عاملين ازاي كلنا يد واحده وبنشجع مع بعض واحنا واقفين او قاعدين في مكان واحد صح؟عشان بنحب مصر لازم نحترم الفرق التانيه .
الأهلي ،الزمالك ،الأسماعيلي،كلنا مصريين .
بس شفتوا امبارح الاهلاويه ولعوا الاستاد انا والله كان نفسي اروح بس يلا ماليش نصيب .هههههههههه.
انا حاسه والله ان اللي راح امبارح اكيد اتفرم او اتفطس هناك بمعني اصح يعني هههههههههههه.ربنا يكون في عونك ياللي رحت تلاقيك نايم ممدد علي سريرك دلوقتي وياتري في حد ضربكوا من الزملكاويه امبارح ولا ايه نظامكوا؟هههههههه.اه منا عارفه انهم بيعملوا كده
علي طول واحنا برده بصراحه ساعات بنعمل كده ماهو بيبقا من الغيظ بقا معلش كله بيتعذر برده مافيش تعصب مني اهو ولا تحيز للأهلي بس ربنا اللي عالم انا بحب الاهلي قد ايه ؟بجد بحبه اوي والله بيجري في دمي ياجماعه مهما حصل منه تقصير او سوء اداء برده مابزعلش عارفين ليه؟
لأني زي ماقلتلكوا (الأهلي اهلي كسب خسر اتلغي (بعد الشر طبعا وعمرها ماهتحصل ان شاء الله)برده اسمه الاهلي).
بطل القرن النادي الاهلي انتوا عارفين يعني ايه ؟
يالهوي كفايه بقا انا لو قعدت اتكلم مش هتخلصوا انهارده هقعد ارغي لحد ماخليكوا تتخنقوا والله .
عموما اخر كلمه هقولها نفسي نبعد عن التعصب والتحيز كلنا واحد ياجماعه بقا .
كـــــلــــــــنــــــــا مــــــــــــــــــــــصــــــــــــر.


22 شووووووط:

د. مونى يقول...

شيتوس يا اهلاوية مبروووووووووووك
وكمان البوست ده يجنن وجه في الجوووووووون
انتي عارفة القر بتاع الزملكاوية بقي الله اكبر عليه ومعلش لاخواننا الزملكاوية ..... hard luckeوهي الرياضة كدة غالب ومغلوب وياريت يبقي عندنا روح رياضية ونحاول ننشرها بين الجماهير كلها
تحياتي ليكي شيتوس

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

د.موني
طبعا عندك حق لو فيه روح رياضيه المشاكل كلها هتتحل ده طبعا صح بس ياريت فعلا نعمل كده
بحييكي علي مرورك وبشكرك اووووي علي متابعتك ليا.

محمود عبد الغنى يقول...

المدونه بتاعتك جميله جدا
ولكن للاسف انا زملكاوى متعصب جدا وأعشق الزمالك وعلى كل الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضيه
والتوفيق والمكسب للى بيلعب أحسن بدون تحيز
والآهلى هو ألافضل فى السنوات الاخيره
تقبلى مرورى
وتفضلى بزياره مدونتى

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

midoham *
انت قريت طبعا الموضوع وطبعا زملكاوي اهلاوي مش هتفرق اهم حاجه ان اسلوبك كويس في غيرك كان ممكن يتريأ هههههههه.
عجبني فيك الاحترام.
وطبعا همر علي مدونتك وميرسي ليك انت علي مرورك.

Ahmed Mohamed يقول...

بلاش اتكلم انا بالذات عشان انا اسمعلاوي ابا عن جد جد جد لحد الخديوي اسماعيل
ومش هقول عن تفريغ الانديه من النجوم
ومش هاقول ان الاهلي فريق مش اهلاوي
يعني من الترسانه ع المحله ع المصري
ع الاسماعيلي علي تونس علي علي علي
من كل فيلم اغنيه
ومش هقول ولا هتكلم ولا ان شعار الاهلي
لم كل لعيبة الدوري من الانديه الغلابه
وخد الدوري والكاس مليون تسع تلاف خمسوميه وخمسين مره علي اساس انه بيلاعب نفسه
نفسي موووووووووت الاهلي يروح يلعب في الدوري الانجليزي ولا حتي الدوري الكوستاريكي ههه
واترفج يا سلام

عموما عشان ما اطولش مبروك للاهلاويه الي زهقو من كتر الفوز
وبهديهم الاغنيه دي اذ ماكونوش سمعوها فعلا

...........(

http://boxstr.com/files/2852095_nzaoj/zamalek.mp3

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

17MeD.3LaM*
اول حاجه انا قلت اهلي،زمالك،اسماعيلي كلنا واحد .
ياريت نبطل التفكير الراجعي ده
ميرسي علي مرورك وتعليقك.

Ahmed Mohamed يقول...

ههههههه
تفكير رجعي
..
مشجعي الاهلي تفكيرهم تقدمي فعلا
(((تقدمي بمعني الكلمه )))
طيب شوفي بقي وابقي امسحيه براحتك
..........

دي مجرد كبسه لاي مشجع اهلاوي
احمد حسن.مش من الاهلي
محمد ابو تريكه .مش من الاهلي
وائل جمعه. مش من الاهلي
فلافيو وجلبيرتو.مش من الاهلي
انيس بو مش عارف ايه..مش من الاهلي
عماد النحاس.مش من الاهلي
محمد بركات مش من الاهلي
اسلام الشاطر مش من الاهلي
محمد شوقي مش من الاهلي
احمد ناجي يؤهل حارس المرمي (الفلسطيني)
.............
فريق كامل مش من الاهلي ولا من ناشئيه
...........
عفوا الشياطين لا يدخلون الجنه


اوعي تقولي احتراف
لاء قولي معاك فلوس تدوس
افهموووووووو بقي

فهمى نديم يقول...

شكرا يا شيتوس على مرورك
بس بقى بالنسبه للتعليق على موضوع الماتش
اقولك الحق
انا ذملكاوى صحيح لكن بقدر
ده احسن ماتش لعبه الذمالك
لكن تعملى ايه فى عدلى القيعى وشوية رجال الاعمال وعيلة الريس
دول ناقص يشترونى اناالريس يا بنتى وولاده اهلاويه ... يعنى ما فيش فايده ولو فكرتى شويه تلاقى المستوى يرتفع مع المنافسه ... مش كده والا ايه ؟؟؟
وعلى العموم مبروك يا ستى

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

أ:فهمي نديم
الله يبارك فيك بس تصدق والله انا اول مره اعرف ان الريس وولاده اهلاويه هههههههه.بس برده الاهلي اهلي يعني مش الريس اللي بيكسبنا وكلنا عارفين كده ولا ايه؟الفرقه اللي بتكسب بتكسب بمجهودها سواء كان الريس اهلاوي او زملكاوي او حتي اسمعلاوي او غيره .
بشكرك علي متابعتك ومرورك اللي بجد خلاني سعيده جدااااا.ربنا يخليك لينا
شيتوس

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

17MeD.3LaM *
والله العظيم بجد خلتني اضحك في وقت انا ماكنتش حاطه امل اني اضحك فيه من قلبي كده .انت باين عليك زملكاوي ايه متعصب هههههه.لو كنت قريت الموضوع كويس كنت هعرف انا بحترم الزمالك ازاي بالرغم من اني اهلاويه جداااا .اول حاجه عايزه اقولهالك انا معاك ان اللعيبه اللي انت ذكرت اسامهيم دول كانوا في فرق تانيه هو ده التعبير الصحيح مش نقول انهم مش من الاهلي في حاجه اسمها عقود اتوقعت ودول خلاص بقوا من الاهلي وبيني وبينك احنا مش بنجبر حد كل لاعب بيتمني يلعب للأهلي ولا انت ايه رأيك؟ههههه.
ولعلمك انا عمري ماهمسح تعليقك لأن انا عايزه كل واحد يدخل يشوف مراسلتنا الهايله دي هههههه.
وياسيدي بشكرك اوووووي علي انك ادتني معلومه قديمه اوي ههههههه.
ميرسي علي تعليقك ومرورك ويارب تدوم الصله مابينا.وربنا يعوض عليكوا بقا يوم الأحد ان شاء الله في السوبر وصدقني هفرحلكم اووووووووي.
اختك شيتوس

blue-wave يقول...

تحفه تحفه بجد
اهلاوووووووووووووووى على طووووووووول
على فكرة انا عامل بوست اغنيه كدا بعد المباراة اتمنى اشوف رأيك فيها

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

blue wave
اول حاجه ميرسي بجد علي تعليقك ومرورك وكفايه انك اهلاوي يعني انت فاهم بقا ...ههههههه
واكيد طبعا هشوف مدونتك ومن قبل ماشوفها اكيد حلوه زي صاحبها
ميرسي علي مرورك

YaQeaN يقول...

السلام عليكم..

ايه الكلام الجامد ده..
بجد كلام وشعور جامد تجاه الاهلى..
انا بحمدك يا ربى اهلاويه من صغرى..تبع بابا بقى..ههههههههه..

بس بجد كلامك وشعورك جميل قوى قوى عن الاهلى وعدم تحيزك الشديد كمان..
اللى عجبنى اكتر روح الانتماء اللى بتحاولى جاهده تزوديها وتخلى بيننا نوع من الالفه بيننا وبين الزملكاويه..
ده هما اللى المفروض يسمعوا الكلام ده ههههههههههههههههه..

تقبلى مرورى وتحياتى..

سلام..

seven يقول...

هوه للاسف معظم الناس بتاخد موضوع الكورة ده على صدرها اوى
مع انها كورة مش اكتر ولا اقل بس فى ناس بتعتبر فوز فريقا فوز ليها شخصياً
انا اهلاوى اه وكل حاجة بس خلاص بطلت حكاية التعصب ديه (مع انى عمر مكنت متعصب) بس يعنى لو الاهلى كسب خير وبركة ولو خسر اقول مش مشكلة محدش بيكسب على طول وحاجة تانية مش لازم الفريق اللى يخسر نقول عليه ده فريق ملهوش لازمة ونعد نقول عليه كلام يقلل منه
ولما يكسبنا نقول ده حظ ديه جيه معاه كده
اللى نفسى فى بجد ان احنا نتفرج على الكورة عشان نتبسط ونشوف لعب حلو
مش عشان نتعصب ( والناس اللى بيجلها جلطة وطلق مراتتها والحجات الغريبة ديه)
افتكروا ديما ان ديه لعبة مش مستهلة تزعل نفسك ولو ثانية واحدة
وخلوا دماغكوا كبيرة بقة
وشكراً

ساعد نسرين الايمن يقول...

يا بني انا شايف ان كل مشاكلنا ف مصر هتتحل لو الاهلووية طالعوا من البلد
انتي عارفة ؟
ان نسبة الاهلوية هي بالضبظ نسبة الامية ف مصر
ربنا يشفي كل الاهلوية

seven يقول...

لو الاهلوية طلعوا من مصر مش هيتبقة حد فى مصر اساسا D:
ولو حل فى مشكلة مصر كانت الاهلوية الاهلوية كانت سابت البلد من زمان
ولو نسبة الامية زي نسبة الاهلوية يبقة نسبة الامية 90%

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

مياده
بجد انتي اللي شعورك جميل ورقيقه كمان
ميرسي اوي علي تشريفك للمدونه لأول مره
واتمني تدوم دايما
اختك شيتوس

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

seven
فعلا عندك حق انها مش مستاهله لأنها لعبه
بس برده ده ميمنعش اني برده اهلاويه اوووووووي وبعشق الكوره اوووووي.
واكيد كل واحد ليه موهبه او هوايه بس اهم حاجه يستغلها ويوجهها في المكان الصح عشان يعرف يستمتع بيها.
وميرسي اوي علي تعليقك ومرورك الأول ليها.
نورتني بجد
اختك شيتوس

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

ساعد نسرين
اولا انا مش عارفه اسمك ايه اساسا ههههههه.
بس انا عرفت انك مش امي لانك دخلت اهو المدونه وقريت وعلقت كمان ايه بس الحلاوه دي هههههههه.
ربنا يديمها عليك نعمه ياراجل.
اختك شيتوس

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

seven*
ميه ميه والله يابني الله ينور عليك هو بالضبط كده انا بس مارضيتش ارد عليه عشان مابقاش متعصبه ههههههههه.
بس عشان تعرف ان ده انتماء مش حكايه تعصب .
ميرسي ياجميل عشان رديت بالنيابه عني
اختك شيتوس

ريمان يقول...

شيتوس


ازيك يا قمر

ايه الطعامه دى يا عسوله انتى

مدونتك شيك اوى

ربنا يبارك فيكى

بس انا ماليش فى الكوره خالص خالص

كنت ايام زمان بشوف اولاد خلانى اللى انا كنت بلعب معاهم وانا صغيره ممكن يسيبونى لوحدى ويتفرجوا ع الماتش وقلت اما اتفرج معاهم

حاولت انى احب الكوره معرفتش

حاولت انى افهمها مفهمتش

هههههههههههه

ومن ساعتها محاولتش تانى

بس بصراحه انا لو هفكر فى الجواز اول شرط فى اللى انا هتجوزه انه يكون مش بيحب الكوره

هههههههههههههه

اتمنى اننا نزرو بعض دايما يا قمر

هنتظرك

اختك ريمان

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

ريمان*
ميرسي ياجميل علي الكلام الحلو ده بجد انتي ذوق اووووووي.
انا ياستي ماليش دعوه انا اتولدت لقيت نفسي بحب الكوره اوي وبحب الاهلي اووووووووي.
عموما ياستي ولا يهمك مش شرط انك تفهمي فيها يعني ولو عايزه تفهمي انا تحت امرك هههههههه.
اختك شيتوس