CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

الخميس، 3 يوليو 2008

تعمل ايه لما تقفل الدنيا في وشك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


احساس احيانا بيطارد اي شخص فينا حسب حالته النفسيه من خلال اي حاجه بيمر بيها لما تزعله وتحسسه انه فقد الامل في كل حاجه عنده جملتين بيقولهم.................
حظي وحش..............الدنيا قفلت في وشي
ساعتها بيبقا حاسس انه مش عارف يعمل اي حاجه وبيحس انه مالوش حد في الدنيا رغم انه بيبقا حواليه ناس كتير بس بيحس انه مش عايز يسمع حد لانه خلاص مهما الكلام كان مفيد برده هيحس انه مالوش اي لزمه من اهم الاسباب اللي بتخلي الانسان يحس بكدا لما يحلم بحاجه ومايطولهاش ساعتها تلاقيه بيقول
حظي وحش...........الدنيا قفلت في وشي
بما اننا عارفين ان مافيش حاجه اسمها حظ وان احنا بأيدينا نعمل كل حاجه كويسه وبرده بأيدينا نضيع كل حاجه .
بس المشكله ان مافيش حد بيعترف انه قصر في حاجه او ممكن يعترف بس بيبقا الوقت عدا ولما الوقت يعدي مش هنقدر نرجع حاجه او نصلح حاجه.
اكتر حاجه ممكن توجع الواحد لما يحس انه كان نفسه يبقا حاجه بس للأسف عمره ماهيقدر يحققها لأن في حاجات كتير تمنعه ساعتها برده هيقول حظي وحش وان فعلا الدنيا قفلت في وشه لانه بيحس انه مالوش مكان فيها.
حاجه عايزه اقولها لأي حد ممكن يقرأ الكلام ده .......
ماتضيعش اي فرصه من ايدك وحاول تبص دايما علي هدفك وتأكد انك هتوصله واوعي تخلي الغرور متملكك لأنه صدقوني بيضيع حاجات كتيييييييييير!!!!!!!!!!!!!!!

10 شووووووط:

eslam_elmasry يقول...

بصراحه الكلام جميل جدا وممتاز
بس ليا ملحوظه صغيره:
ان ممكن انسان فعلا يكون عمل كل اللي يقدر يعمله واخد بالاسباب بس ربنا موفقوش مش لعيب فيه بس اكيد ربنا عارف ايه احسن حاجه ليه وممكن يكون اللي هو عايز يعمله مش هيناسبه واكيد الانسان فينا مش عارف ايه اللي هيحصل في المستقبل فلازم يسلم بقضاء ربنا لان ربنا عارف اللي فيه مصلحتنا
واشكرك تاني مره على الكلام الجميل ده

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

ميرسي اوي يااسلام علي رأيك وبشكرك علي متابعتك للمدونه ومستنيه مدونتك اللي واثقه انها هتكون جمييييييله زي صاحبها

boda_love15 بودا يقول...

طبعا الموضوع جميل زي الموضيع اللي قابله كلها مفيده وجذابه بس انتي جاوبتي في اخر الموضوع اه وعلي فكره البنت اللي في الصوره عمرها ما كانت هنط في الميه هههههه انتي اكيد عارفه ليه ...!!!؟؟؟

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

برده متشكره علي كلامك بس بجد ليه البنت مش هتنط في المياه ياعم بقولك الدنيا قفلت في وشها قوللي انت ليه طيب!!!!!!!
هههههههههههههههههههههههههههه
بجد ضحكتني والله
هههههههههه
شكرا مره تانيه علي متابعتك للمدونه

غير معرف يقول...

بصي انا عايزه اقولك اني عملت اللي اقدر عليه و زياده و لسه بحاول لكن كل ما احل مشكله تطلعلي اللي أنأح منهااللي هوا كل ما احلم حلم و اجي عشان احققه الدنيا تعند معايا و تطلعلي لسانها و تقولي لااااااا مع اني لما اشيل الحلم ده من دماغي يتحقق و يجي لحد عندي و انا اللي اقوله لااااا طب اعمل ايه محلمش يعني عشان احلامي تتحقق

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

غير معروف*
حقيقي كنت عايزه اعرف انت مين عشان اتكلم معاك
بص انت بتكلم واحده في نفس حالك
بس اوعي تفقد الامل لسه ادامك حياه حاول تجتهد واكيد ف يوم من الايام هتلاقي
ربنا يوفقك
أختك شيتوس

Unknown يقول...

والله يا جماعه انا الي حظي وحش بجد
والدنيا متأفله في وشي ابويا مات من وانا في ٣ابتدائي وانا دلوقتي عندي عشرين سنه
خدت دبلوم تجاره بالعافيه بس كان نفسي ادخل ثانوي وادخل كليا الي نفسي فيها
كل ما اشتغل في شغلانه مش انقع كان نفسي اتعلم السوقه مالقتش حد يعلمني مع ان بابا كان عنده عربيه وكان وعدني انه يعلمني بس ماااات
عمي عنده ٣اولاد الصغار كلهم بيسوقو وبيجو قدامي ويعندوني
نفسي اشتغل شغلانه حلوه بدال ما انا قاعد وباخد مصروفي من امي نفسي اعمل الي انا عايزه كله نفسي ابقا غني وحقق كل الي نفسي فيه
بس هووووو حظي ابن كلب عمره ما اتعدل
كان نفسي يبقا لي اخ نهزر سوا ونضحك سوا نقول همومنا لبعض نفسي يبقا لي اب يسمعني ويبقا صاحبي ويجيب لي حقي من الناس الي ظلموني واستهترو بيا
بجد نفسي في حجات كتير اووووي ومعرفتش احقق حاجه وحده
بس اكتر حاجه اتمناه المووووووووت
علشان ارتاح من ام الدنيا دي

Unknown يقول...

لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم

غير معرف يقول...

هه الحياة مجرد لعبة لعينة لا تهمني قوانينها اتعلم لماذا لاني كرهت كل شي وكرهت نفسي

غير معرف يقول...

انا حظي وحش اعمل اي